ダンスミュージックのアイコンとして知られる、A Guy Called Geraldは、躍進的で妥協をしない突出した存在である。
彼は88年のクラッシック”Voodoo Ray”、そして808 Stateの一員としての”Pacific State”でヨーロッパのアシッドハウスに熱狂を巻き起こした。そしてそれは、jungle・D’N’Bへの青写真へと続く。
30年のキャリアを経た今もエレクトロニック・ダンスミュージックの新境地を開くべくツアーを行い、彼は”True School”を世界中にもらたしている。
そして彼はDavid Bowie, Cabaret Voltaire, Black Uhuru, Finley Quaye, Lamb, Tricky and The Stone Roses等のリミックスも行っている。
A Guy Called Geraldはだれもが知っているとおり、イギリスのダンスミュージックの責任者であり、そして今日も彼のライブセッションパフォーマンスはスタジオ・クラブにての可能性を模索している。
「私が人々に音楽をもたらすことにおいて選択した唯一つの道は、”True School”からの新鮮でまっすぐな音楽である。私は、トレンドやギミックを自分の音にひそめる事は無い。
例えるならアナログの機材・、レコード原理主義について、申し訳ないが私自身はひとりこの音楽界の先頭を切っていると感じている。なぜなら誰もがこの”回顧主義”にハマっているように見えるからだ。
私は自分の音楽において、一切妥協はしない。これがTrue Schoolである。」

An iconic name in dance music, A Guy Called Gerald stands out for consistent innovation, excellence and refusal to compromise. A Guy Called Gerald kick started Europe’s acid house frenzy with his ’88 classic ‘Voodoo Ray’ and ‘Pacific State’ (as part of 808 State) and went on to lay down the blueprint for jungle / drum n bass. Nine albums and 25 years of independence later, he continues to push the boundaries of electronic dance music touring worldwide bringing his “true school” flavour to a world overloaded with pop pap.
Although his remixes are relatively enviable including the likes of David Bowie, Cabaret Voltaire, Black Uhuru, Finley Quaye, Lamb, Tricky and The Stone Roses, it is Gerald’s own productions and refusal to plough anyone’s furrow but his own which has marked him out. A Guy Called Gerald is responsible for the birth of British dance music as you know it today and continues to explore what is possible both in the studio and in the club with his “Live in Session” performances.
“I have decided the only way to give music to the people is raw and straight from the true school. I don’t have to hide behind any trend or gimmicks. ie. analogue equipment and vinyl fetishism. I’m sorry to say but I still feel like I’m blazing the way forward only because everyone seems to be stuck in “retrogression” mode. Maybe they need a stop / start to get them out of the loop? I refuse to compromise when it comes to my sound. I realised that I’m the only real deal within dance music when I found it was impossible for me to sell out. This is the True School.”
A Guy Called Gerald

admin99sog